Powered By Blogger
Powered By Blogger

Wednesday, April 11, 2007

Leserinnlegg


Vi lagde noen leserinnlegg på skolen og læreren måtte jo seff tvinge oss til å legge dem inn i bloggen!
Enjoy


Politivold i Norge

Burde politiet i Norge få lov til å gå med pistoler i beltet? Burde de skyte hvis de føler seg nødt? Jeg mener at det burde de få lov til.
Norge og Storbritannia er de eneste landene i verden hvor politiet ikke får gå med våpen.

For ikke så lenge siden var det en hagledesperado i Oslo med avskåret hagle som gikk rundt og skøyt alt og alle han så. Politiet fikk omringet han men før de fikk tillatelse til å ta fram våpen fra bilden hadde han truffet en politimann i halsen. Politimannen var livstruende skadet men han overlevde.

Det jeg mener er at det fort kunne ende galt. Fortsatt er det mange som mener at politiet godt kunne håndtere saken uten å skyte han. Mannen fortsatte med skytingen helt til politiet så seg nødt til å skyte han, det må jo bety at han ikke kunne stoppes på andre måter. Det er virkelig ikke meningen at liv kan gå tapt bare for å prøve å ikke drepe den mannen.

Jeg høres kanskje litt grotesk ut men jeg mener at hvis noen må dø så var det riktig at det skulle bli mannen som skadet alle de personene. Derfor mener jeg at politiet burde gå med våpen til en hver tid mens de er i tjeneste, i tilfelle sånne ting skjer igjen.

Henrikz ;-)

No comments: